Review: Forever Home

Breng honden naar het asiel, voltooi trainingskaarten en koppel je pups aan nieuwe gezinnen. 🦮🐾

👥 1-5 spelers
⏳ 20-45 min
🎂 8+
🧠 Lottie & Jack Hazell
🎲 DSV Games

Alle spelers starten het spel met twee trainingskaarten in hun hand en twee hondenfiches op hun asielbord. Om de beurt voeren de spelers telkens twee acties uit. Er kan worden gekozen uit de volgende acties: een hondenfiche uit de markt nemen en toevoegen aan het asielbord, een trainingskaart uit de markt nemen en/of een hondenfiche verplaatsen op het asielbord. Op de trainingskaarten staan patronen die tijdens een eigen beurt kunnen worden voltooid. Wanneer een speler een trainingskaart afrondt, mogen een aantal honden op het asielbord, die onderdeel zijn van het patroon, worden verplaatst naar een huis bovenaan het asielbord. Het aantal te verplaatsen honden en het aantal te verdienen reputatiepunten wordt aangegeven op de trainingskaart. Een afgeronde trainingskaart wordt gesloten naast het asielbord gelegd. Op het moment dat een speler zeven trainingskaarten heeft voltooid wordt de ronde afgemaakt en eindigt het spel. De spelers ontvangen reputatiepunten voor hun afgeronde trainingskaarten, de vier huiskaarten en de onderscheidingen op het onderscheidingenbord. De speler met de meeste punten wint het spel! 🏆

Forever Home is een snel puzzelspel met eenvoudige regels en prachtig artwork. Het thema komt goed terug in de illustraties, maar het spel zelf is vrij abstract en in de mechanismes komt het thema minder sterk naar voren. Tijdens het spel ben je erg afhankelijk van de hondenfiches in de markt. We zouden het prettig hebben gevonden als er een mogelijkheid was om het aanbod te vernieuwen, maar tegelijkertijd zorgt het ontbreken van zo'n actie voor een onvoorspelbaarder en uitdagender spel, waarbij je soms je strategie moet aanpassen. Dit maakt Forever Home telkens weer interessant. Een potje is snel afgelopen, waardoor je niet altijd alle geplande acties kunt uitvoeren. Een goede planning is daarom essentieel, en het is verstandig om het aantal afgeronde trainingskaarten van je tegenstanders goed in de gaten te houden. Forever Home heeft een hoge herspeelbaarheid. Elk spel is anders omdat je steeds met een andere combinatie van huiskaarten speelt en het aanbod in de markt altijd anders is. Voor spelers die meer uitdaging en nog meer variatie zoeken, is er een leuke expertvariant toegevoegd met meer strategische opties. Deze variant is een fijne afwisseling als je het basisspel al vaker hebt gespeeld. Naast het standaardspel en de expertvariant kan het spel ook solo worden gespeeld. In het solospel probeer je zoveel mogelijk punten te verdienen met onder andere traineruitdagingen. Wat ons betreft is het solospel erg geslaagd. Als liefhebbers van puzzelspellen vinden we Forever Home een goed spel met hoge kwaliteit speelmateriaal. De eenvoudige regels en snelle beurten maken het spel zeer toegankelijk. Het is steeds weer een leuke puzzel om met de beschikbare hondenfiches en trainingskaarten zoveel mogelijk reputatiepunten te verzamelen.

➕ Snel puzzelspel met eenvoudige regels en prachtig artwork. 😍

➕ Veel variatie dankzij de verschillende huiskaarten en de expertvariant.

➕ Het spel kan ook solo worden gespeeld.