Review: Weerwolven 1 Nacht

Weerwolvenspel bestaande uit één nacht en één dag. Ontmasker de Weerwolven snel, want voor je het weet is je kans voorbij! 🐺🌕

👥 3-10 spelers
⏳ 10 min
🎂 9+
🧠 Ted Alspach & Akihisa Okui
🎲 Ravensburger

Voordat het spel begint kiezen de spelers de rolkaarten die worden gebruikt. Er moeten altijd 3 rolkaarten meer in het spel zijn dan het aantal spelers dat meedoet. Voor elke gekozen rolkaart worden de bijbehorende rolfiches open in het midden van de tafel gelegd. Iedere speler ontvangt een rolkaart en bekijkt deze. Er zijn twee partijen in het dorp: de weerwolvenroedel en de dorpsgemeenschap. De overgebleven 3 rolkaarten worden gedekt naast elkaar in het midden van de tafel gelegd. Het spel duurt 1 nacht en 1 dag. Bij het vallen van de nacht doen alle spelers hun ogen dicht. Tijdens de nacht zijn er verschillende rollen die na elkaar wakker worden en vervolgens hun speciale vaardigheden kunnen gebruiken. De spelleider of de app roept de rollen één voor één op. Sommige spelers verwisselen ’s nachts, zonder dat ze dit weten, van rolkaart. Tijdens de dag overleggen de spelers met elkaar wie de Weerwolven zouden kunnen zijn, Aan het einde van de dag brengen alle spelers één stem uit. Als de persoon met de meeste stemmen een Weerwolf is, wint de dorpsgemeenschap. Maar als de persoon met de meeste stemmen geen Weerwolf is, dan wint de weerwolvenroedel het spel! 🏆

Weerwolvenspellen zijn altijd al een van onze favoriete partyspellen geweest. Toch is het jammer dat je voor deze spellen een grote groep nodig hebt. Weerwolven 1 Nacht van Ravensburger vormt hierop een uitzondering. Dit spel kan namelijk al gespeeld worden met slechts 3 spelers, omdat het net iets anders werkt dan andere weerwolvenspellen. Weerwolven 1 Nacht is veel korter. omdat het spel maar één ronde duurt. Een groot voordeel is dat geen enkele speler vroegtijdig wordt uitgeschakeld, waardoor iedereen het hele spel kan meedoen. De rollen in Weerwolven 1 Nacht zijn vooral gericht op het verwisselen van rollenkaarten tussen spelers of met de kaarten in het midden van de tafel. Hierdoor weten de spelers aan het einde van de nacht niet welke rollenkaart voor hun ligt. De taak van de spelers is om tijdens de dag erachter te komen wat er in de nacht met de rollenkaarten is gebeurd. De discussies die hierdoor ontstaan zijn erg leuk, en de verschillende rollen maken het steeds weer erg uitdagend om erachter te komen wie de waarheid spreekt en wie liegt. Dankzij de verschillende rollen in Weerwolven 1 Nacht kun je veel variëren. De spelregels bevatten meerdere scenario's in verschillende moeilijkheidsgraden die helpen bij het bepalen van de samenstelling van de rollenkaarten. Door de bijbehorende app is een spelleider niet nodig, waardoor iedereen kan meespelen. Weerwolven 1 Nacht is nooit saai en de korte speelduur zorgt ervoor dat je telkens weer een nieuw potje wilt spelen!

Nog meer Weerwolvenspellen ontdekken? Bekijk ook eens De Weerwolven van Wakkerdam en Ontmasker de Weerwolven.

➕ Erg leuk weerwolvenspel voor kleine groepen. 🥰

➕ Geen enkele speler wordt vroegtijdig uitgeschakeld.