Plan je reizen vooruit, verken het continent, ga op zoektocht en verzamel de hulpbronnen die je nodig hebt om de zoektocht te voltooien. 🏜️📜

👥 2-6 spelers
⏳ 25 min
🎂 10+
🧠 Johannes Goupy & Corentin Lebrat
🎲 White Goblin Games

Elke speler ontvangt aan het begin van het spel 3 regiokaarten. Het spel bestaat uit 8 rondes. Aan het begin van een ronde kiezen alle spelers tegelijkertijd een regiokaart uit hun hand en leggen die gesloten voor zich neer. Vervolgens onthullen alle spelers hun kaart en leggen deze rechts van hun vorige gespeelde kaart. Spelers die een kaart spelen met een hogere verkenningstijd dan de kaart links ervan, ontvangen een heiligdomkaart. Voor elke zichtbare schatkaart in hun speelgebied ontvangen deze spelers daarnaast nog één extra heiligdom. In volgorde van laagste naar hoogste verkenningstijd kiezen de spelers een nieuwe regiokaart uit het aanbod. Als een speler meer dan één heiligdom heeft ontvangen in de ronde, kiest deze er één om toe te voegen aan het speelgebied. Andere heiligdommen worden afgelegd. Na elke ronde wordt het aanbod vernieuwd. Na 8 rondes eindigt het spel en worden de scores berekend. Hiervoor worden alle regiokaarten omgedraaid. De regiokaarten worden één voor één onthuld, beginnend met de meest rechter kaart. Bij regiokaarten wordt er rekening gehouden met alle open regiokaarten en alle heiligdommen in het speelgebied van de speler. Vervolgens worden de punten van de heiligdomkaarten berekend. De speler met de meeste punten wint het spel! 🏆

Faraway is een vermakelijk kaartspel met een verfrissende en unieke twist. Wat het spel bijzonder maakt, is de manier waarop punten worden geteld: de acht regiokaarten die je tijdens het spel speelt, worden aan het einde van het spel in omgekeerde volgorde gescoord. Dit dwingt je om vanaf het begin na te denken over een slimme strategie. Je wordt uitgedaagd om direct in de eerste ronde te beginnen met plannen. Het spel biedt echter niet alleen een strategische uitdaging, maar bevat ook een element van geluk, doordat je afhankelijk bent van de kaarten die je trekt. Als je niet de juiste icoontjes krijgt, moet je snel schakelen en je strategie bijsturen om toch zoveel mogelijk punten binnen te halen. Hoewel de regels simpel zijn, kan de manier van scoren een beetje verwarrend zijn voor beginnende spelers. Laat je hier echter niet door afschrikken, omdat dit juist een zeer tof element is van het spel. Faraway biedt een perfecte mix van strategie, planning en een vleugje geluk. Het is een spel dat telkens uitdaging biedt, waardoor het erg bij ons in de smaak valt.

➕ Vermakelijk kaartspel met een verfrissende en unieke twist.

➕ Je wordt telkens uitgedaagd om goed te plannen. 💭

SpellenTip geeft Faraway een: ⭐️8/10