Review: Break-Out

Rol je held langs obstakels en uitdagingen, vind de magische sleutel en ontsnap uit de kerker!

👥 1 speler
⏳ 5 min
🎂 10+
🎲 SmartGames

Kies een opdracht en plaats de stukken op het spelbord zoals getoond in de opdracht. Rol de kubusvormige held van vak naar vak om de magische sleutel met de daarvoor bestemde zijde op te pakken. In opdrachten met het monster zul je ook het wapen moeten oppikken om het monster te verslaan. De held kan in vier verschillende richtingen naar elk aangrenzend veld rollen, maar niet naar vakken die geblokkeerd zijn door kisten, zuilen of het monster. De held kan wel over kristallen en de magische sleutel rollen, maar enkel met zijn onderzijde zolang deze leeg is. Wanneer de held op zijn schild ligt, kan hij roteren en zijn oriëntatie aanpassen, zolang er geen kisten of het monster deze draaiing blokkeren. De poort opent zodra de sleutel is opgepakt en de held rechtop voor de poort staat, met zijn gezicht naar de poort gericht. De ontsnapping is dan geslaagd! 🏆

Break-Out van SmartGames is een originele puzzel geschikt voor jong en oud. Zoals we gewend zijn van SmartGames is de kwaliteit van het spel uitstekend. Het opdrachtenboekje bevat in totaal 80 opdrachten, verdeeld over 5 verschillende moeilijkheidsniveaus. Hierdoor kun je jezelf steeds opnieuw uitdagen met een moeilijkere puzzel. Het spel is goed doordacht en vereist zorgvuldige planning om elke opdracht te voltooien. Break-Out maakt op een slimme manier gebruik van magneten, waarbij de poort alleen opent als de held zich precies in de juiste positie bevindt met de magische sleutel. Dit mechanisme is bijzonder leuk en maakt het spel extra interessant. Een echte aanrader voor liefhebbers van puzzelspellen!

➕ Originele puzzel geschikt voor jong en oud.

➕ Het bijzondere mechanisme van de poort maakt slim gebruik van magneten.

SpellenTip geeft Break-Out een: ⭐️7.5/10