Review: Hitster Summer Party

Zomereditie van het populaire muzikale partyspel Hitster. 🎶☀️

👥 2-10 spelers
🎂 16+
🎲 Koninklijke Jumbo

Het spel kan individueel of in teams worden gespeeld. Elk team (of elke speler) krijgt 1 startkaart met daarop een jaartal en 2 fiches. De DJ scant een kaart met behulp van de app en start de muziek. Het actieve team moet raden of het nummer vóór of na het jaartal op de startkaart is uitgebracht. Als de kaart goed is geplaatst mag het team de kaart houden. Na enkele rondes zal de tijdlijn van ieder team langer worden, waardoor er meer plekken ontstaan waar een nieuwe kaart kan worden gelegd. Als het actieve team de naam én artiest van het nummer raadt, verdient het team 1 fiche. Met fiches kunnen teams nieuwe kaarten kopen, kaarten stelen tijdens een beurt van een ander team of zelfs zonder te raden een kaart op de tijdlijn plaatsen. Het team dat als eerste een tijdlijn van 10 zomerhits heeft gemaakt, wint het spel! 🏆

Hitster Summer Party is een variant van het populaire muziekspel Hitster. Deze zomereditie bevat een uitgebreide selectie van nationale en internationale zomerhits. Het spel bestaat uit meer dan 300 nieuwe kaarten, vol nummers die je direct in vakantiestemming brengen. Net als het origineel is deze versie weer een groot succes en een echte aanrader om te spelen met een groot gezelschap. Hoewel het een opzichzelfstaand spel is, kun je Hitster Summer Party eenvoudig combineren met andere versies, wat handig is als je de nummers uit eerdere edities na verloop van tijd begint te herkennen. De bijbehorende app werkt prima. Wel moet je een Spotify-account koppelen om de nummers af te spelen. Hoewel het mogelijk is om te spelen met een gratis account, raden we aan om de app te koppelen met een premium Spotify-abonnement. Dit werkt net iets prettiger, omdat alle spelers dan kunnen meedoen zonder dat het antwoord al op het scherm wordt weergegeven. Hitster Summer Party biedt geen grote vernieuwingen ten opzichte van de originele versie. Het basisprincipe blijft hetzelfde: je moet nummers correct op volgorde van hun releasedatum plaatsen. Hoewel dit geen vernieuwing is, blijft het spel leuk door de vele nieuwe hits. Wat ons betreft is Hitster Summer Party dan ook een must-have voor je volgende zomerse feestje!

Hitster Summer Party is één van de winnaars van Speelgoed van het Jaar 2024 in de categorie 'Kidult'. De verkiezing Speelgoed van het Jaar staat voor 'Goed Speelgoed'. Dat is: veilig & getest, origineel & geen namaak, kwalitatief & optimaal speelplezier biedend, zo duurzaam mogelijk en inclusief, want 'Goed Speelgoed' sluit niemand uit. Wil jij dat Hitster Summer Party de Publieksprijs wint? Stem dan hier!

➕ Hetzelfde principe als het originele Hitster, maar dan met zomerhits. 😎

➕ Kan worden gecombineerd met andere versies van Hitster. 🎼

SpellenTip geeft Hitster Summer Party een: ⭐️8.5/10