Laat de radertjes in je hoofd draaien door alle tandwielen op het spelbord te plaatsen.

👥 1 speler
⏳ 10 min
🎂 7+
🎲 SmartGames

Kies een opdracht en plaats, indien nodig, de puzzelstukken op het spelbord zoals getoond in de opdracht. De meeste opdrachten tonen volledige puzzelstukken, maar in sommige gevallen ontbreken de tandwielen of worden alleen de puzzelstukken zonder tandwielen getoond. Het doel is om de overige puzzelstukken zo op het spelbord te plaatsen dat alles past en er een verbinding ontstaat tussen het grote linker- en rechtertandwiel, zodat deze samen kunnen ronddraaien. Het is niet nodig dat dat alle kleine tandwielen meedraaien. Als alle puzzelstukken zijn geplaatst en de twee grote tandwielen draaien heb je de puzzel opgelost! 🏆

IQ Gears is een nieuwe variant in de IQ-serie van SmartGames. Eerder schreven we al een review over IQ Perplex. Met IQ Gears heeft SmartGames opnieuw een leuke en innovatieve puzzel uitgebracht. Het principe van het plaatsen van alle puzzelstukken op het spelbord is niet nieuw, maar de toevoeging van tandwielen maakt het een stuk interessanter. Soms heb je alle puzzelstukken correct geplaatst, maar ontbreekt de juiste verbinding tussen de twee grote tandwielen. Dit geeft het spel een uniek element dat het onderscheidt van andere spellen. Daarnaast waarderen we de verschillende puzzelmanieren. Vaak toont een opdracht de startopstelling van een of meerdere puzzelstukken, maar de Starter- en Master-levels werken net even anders. Bij het Starter-level worden alleen de puzzelstukken zonder tandwielen getoond, terwijl bij het Master-level enkel de posities van de tandwielen zichtbaar zijn. De drie verschillende manieren van puzzelen zorgen voor meer afwisseling. Als liefhebber van de SmartGames-puzzelspellen vinden wij IQ Gears opnieuw erg geslaagd.

➕ Leuk en innovatief puzzelspel.

➕ Bevat drie verschillende puzzelmanieren.

SpellenTip geeft IQ Gears een: ⭐️7.5/10