Coördineer je acties en probeer het vliegtuig succesvol te laten landen. 🛬

👥 2 spelers
🎂 12+
🧠 Luc Rémond

In Sky Team is de speler met de blauwe dobbelstenen de piloot en de speler met de oranje dobbelstenen de copiloot. Het spel duurt 7 ronden. Aan het begin van elke ronde kunnen de spelers hun strategie bespreken. Daarna gooien beide spelers hun 4 dobbelstenen achter hun scherm en mogen ze niet meer communiceren. Om de beurt plaatsen de spelers een dobbelsteen op het dashboard, waarbij ze rekening moeten houden met kleur- en cijferbeperkingen. Het dashboard bestaat uit verschillende onderdelen, namelijk de as, de motoren, de radio, het landingsgestel, de kleppen, de remmen en concentratie. Door dobbelstenen op velden te leggen kunnen de spelers het vliegtuig dichter bij het vliegveld brengen, verkeer van de aanvliegroute wegleiden, de vliegtuigkleppen uitklappen, enzovoort. Als alle dobbelstenen zijn geplaatst wordt het hoogtespoor 1 veld vooruitgeschoven en nemen de spelers hun dobbelstenen terug. Vervolgens start een nieuwe ronde. De laatste ronde begint als het vliegveld op het huidige positie-display en het vliegtuig op het huidige hoogte-display te zien zijn. Als er geen vliegtuigfiches op het aanvliegspoor liggen, alle klep- en landingsgestelschakelaars het groene licht tonen, de as van het vliegtuig horizontaal ligt en de snelheid lager is dan de remmen, is het vliegtuig soepel geland en winnen de spelers het spel! 🏆

Sky Team is een coöperatief spel speciaal voor 2 spelers. Het spel is zeer thematisch, waardoor je echt het gevoel hebt dat je als team van piloten het vliegtuig aan het besturen bent. Het startscenario is een uitstekende introductie om Sky Team te leren spelen. Het vluchtlogboek bevat in totaal 21 scenario's, verdeeld over vier verschillende moeilijkheidsgraden; die op ware landingscondities zijn gebaseerd. Deze scenario's worden gespeeld met nieuwe modulen die je stap voor stap toevoegt, waardoor het speelbord steeds uitgebreider wordt en je met meer factoren rekening moet houden. Om de modulen te kunnen spelen is extra speelmateriaal nodig dat te vinden is in een speciaal vak in de doos. Zelfs als je een scenario meerdere keren speelt, zul je telkens weer nieuwe uitdagingen tegenkomen. De variatie in ieder potje maakt de herspeelbaarheid van Sky Team ontzettend hoog. In het spel ben je voor bepaalde onderdelen alleen verantwoordelijk, terwijl je andere onderdelen samen met je medespeler moet beheren. Je zult dus goed moeten samenwerken. Communicatie met je medespeler is essentieel voordat een ronde begint, aangezien communicatie verboden is tijdens een ronde. Het gebruik van dobbelstenen voegt een geluksfactor toe, maar dit stoort niet omdat er voldoende mogelijkheden zijn om je worp te beïnvloeden. De uitdaging ligt in het tactisch plaatsen van de dobbelstenen en het maken van de juiste keuzes op cruciale momenten. Sky Team behoort nu al tot een van onze favoriete spellen van de laatste tijd. Het spel zit ontzettend goed in elkaar en is telkens weer uitdagend. Sky Team is een absolute aanrader voor iedereen die op zoek is naar een spannend en origineel spel voor 2 spelers!

Op zoek naar andere spellen voor 2 spelers? Bekijk dan ook eens De Kwakzalvers van Kakelenburg: Het Duel en Brood & Bier.

➕ Origineel en uitdagend spel voor 2 spelers. 😍

➕ Met 21 verschillende scenario's bestaande uit nieuwe modulen. 🛩️❄️